نیایش هایی به قلم استاد گرانقدری که به معنای واقعی اسلام رو درک کرد  ...

 « دکتر علی شریعتی »

خدایا مرا به ابتذال آرامش و خوشبختی مکشان . اضطراب های بزرگ، غم های ارجمند ، حیرتهای

 عظیم به روحم عطا کن . لذت ها را به بندگان حقیرت بخش و درد های عزیز بر جانم ریز  .

خدایا مرا از چهار زندان بزرگ انسان : « طبیعت » ،« تاریخ » ، « جامعه » و « خویشتن » رها
 
کن ، تا آنچنان که تویی آفریدگار من ، مرا آفریده ای ، خود آفریدگار خود باشم نه که همچون

حیوان خود را با محیط ، که محیط را با خود تطبیق دهم  .

خدایا به من زیستی عطا کن که در لحظه مرگ بر بی ثمری لحظه ای که برای زیستن گذشته

است حسرت نخورم و مردنی عطا کن که بر بیهودگیش سوگوار نباشم . بگذار تا آن را من ، خود
 
انتخاب کنم اما آنچنان که تو دوست می داری  .

خدایا « چگونه زیستن » را تو به من بیاموز « چگونه مردن » را خود خواهم آموخت  .


دوستان خوبم اگه به خوندن بیشتر این نیایش ها تمایل داشتین میتونین بیان کنین تا در آپدیت
 
های بعدی باز هم ادامه بدم  .

نظرات 5 + ارسال نظر
مریم و سعید پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 11:51 ب.ظ http://saghf.blogsky.com

سلام دوست من . من عشق دکتر شریعتی ام و لذت بردم !

ستاره جمعه 31 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 06:48 ب.ظ http://setareie-tanha.blogsky.com

سلام رها جمن
خیلی قشنگ بود بازم ادامه بده خوشحال میشیم
پروردگارا
آرامشی عطا فرما تا بپذیرم آنچه را که نمی توانم تغییر دهم
شهامتی تا تغییر دهم آنچه را که می توانم
و دانشی که تفاوت آن دو را بدانم
موفق و شاد باشی

شکوفه شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 01:08 ق.ظ http://haramedelam.blogsky.com

سلام .. خیلی زیبا و دلچسب بود .. بازم ادامه بده و از این نیایشها بنویس .. در پناه حق

سعید شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 02:47 ب.ظ http://freekry.blogfa.com

سلام..... خیلی عالی بود..!
(( چه سخت است تنهایی و چه بدبختی آزار دهنده ای است تنها خوشبخت بودن..! بودنی که سخت تر از کویر است..!! ))

رها جان باز هم بنویس .. گاهی این نیایشها برای روح ما لازمه ..! در این قافله سودا ، زلالی این جملات آرامشی بر روان خراشیده ماست..!

ضیافت یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 12:41 ق.ظ

این دیگه مزخرفه.من نمی دونم کسی که اینا رو گفته( که احتمالا شریعتی) آیا واقعا عقیده واقعیش بوده یا یه مشت بازی با کلماته.

سلام دوست عزیزم .
اول از همه از اینکه وبلاگ منو خوندی و نظر دادی ازت ممنونم و نظرتون واسه من محترمه ........
ولی اینکه گفتی اینا بازی با کلماته کدومشون با واقعیت نمی خونه؟
اینکه انسان از خداش بخواد این توانایی رو داشته باشه که بتونه شرایط رو با خودش وفق بده و تغییر بده ، نه خودشو با اون سازگار کنه مزخرفه؟؟؟؟؟؟ ( البته نه که این قضیه اپیدمی شده واسه مون خیلی عادی شده که هر چی رو که بهمون تحمیل می کنن بی چون و چرا قبول کنیم !!! )
راستی دوست خوبم اگه دونستی که این نیایش ها مال کیه حتما به منم خبر بده !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد